Lige i starten af 0.kl tegnede børnene i Bjørns klasse selvportrætter.
Bjørn går generel meget op i hvilken hovedform folk har når han skal beskrive hvordan de ser ud. Han beskriver som regel dette før han fortæller hvad folks hårfarve eller højde er.
Så den lidt aflange form han har valgt til sit hoved, er et helt klart udtryk for hans indtryk af sin egen hovedform.
Bjørnen på tegningen har helt klart også et lidt mut udtryk, en lille bitte sur mund med en endnu mindre glad mund inden i samt et noget skeptisk blik i øjnene.
Portrættet er en af de mest omfangsrige og gennemførte kreationer vi har set fra kunstnerens hånd.
Og det var heller ikke helt gnidningsfri at få den produceret har hans lærer informeret os om.
Bjørn går generel meget op i hvilken hovedform folk har når han skal beskrive hvordan de ser ud. Han beskriver som regel dette før han fortæller hvad folks hårfarve eller højde er.
Så den lidt aflange form han har valgt til sit hoved, er et helt klart udtryk for hans indtryk af sin egen hovedform.
Bjørnen på tegningen har helt klart også et lidt mut udtryk, en lille bitte sur mund med en endnu mindre glad mund inden i samt et noget skeptisk blik i øjnene.
Portrættet er en af de mest omfangsrige og gennemførte kreationer vi har set fra kunstnerens hånd.
Og det var heller ikke helt gnidningsfri at få den produceret har hans lærer informeret os om.
Men resultatet synes jeg alt i alt blevet en rigtig fin tegning og en sandsynligvis ganske rammende beskrivelse af hans sindstilstand i situationen. Naturlig melankolsk, lidt sensitiv tilbageholdt observation af nye situationer springer tilsyneladende ikke generationer over.
I dette skoleår er han jo startet i 1.kl og har derfor fået en længere skoledag, en masse forskellige fag og 6 forskellige lærere. Hvilket har vist sig faktisk at passe ham rigtig godt.
Der er fart på hans lærere, så man er vist aldrig i tvivl om hvad man skal lave lyder det til.